Mi is az a CRM?

A  CRM olyan eszközök összessége, amelyek segítik a potenciális és meglévő ügyfelekkel való együttműködést, beleértve az ügyfélszerzéssel, marketinggel, értékesítéssel és ügyfélszolgálattal kapcsolatos tevékenységeket is.

A CRM rendszer segítségével saját ügyfél információs adatbázist hozhat létre, amelybe a szervezethez tartozó minden felhasználó rögzíthet új értékesítési lehetőségeket, kapcsolati előzményeket, feladatokat. Ha az ügyfelekkel kapcsolatos minden információ egy helyen, rendszerezetten van tárolva, akkor munkatársai szervezettebben, eredményesebben működhetnek együtt az ügyfelekkel és egymással is, miközben vezetőik, részletekben menőkig  figyelemmel kísérhetik az alkalmazottak és a szervezet teljesítményét.

Ha ön vezetőként vagy cégtulajdonosként azt tapasztalja, hogy már nehezen látja át a partnerekről, ügyfelekről, értékesítésről szóló, Excel táblázatokban, határidőnaplóban, névjegykártya kupacokban tárolt információt. CRM rendszer használatával rendszerezve, egy helyre gyűjthet minden ilyen információt.

Ha vannak olyan alkalmazottjai, beosztottjai , akik kapcsolatba kerülhetnek cégének, szervezetének ügyfeleivel, egy CRM rendszer segítségével jobban szervezheti és átláthatja munkájukat, mérheti teljesítményüket.

Hogyan épül fel egy CRM rendszer, mik is a legfőbb összetevői?

Az ügyfelek  lehetnek természetes személyek vagy kapcsolattartók abban az esetben, ha az ügyfél egy szervezetet jelent.

Az adatlapokon  kerülnek tárolásra az egyes ügyfelekhez köthető értékesítési lehetőségek, segítségükkel követhető és mérhető az üzletmenet (ügymenet) folyamata.

Az ügyfelekkel történt kapcsolattartási események (e-mail küldés, telefonhívás, személyes találkozó, stb.) feljegyzései, valamint a jövőbeni feladatok, emlékeztetők, amelyek az adatlapokon kerülnek rögzítésre.

A CRM rendszer segítségével a fentiekből szinergia jön létre: a rendszerben egy személyre rákeresve láthatók a hozzá kapcsolódó múltbeli értékesítések és jövőbeni lehetőségek, valamint az összes vele történt interakció.

A fejlettebb CRM megoldások - mint például a CweCRM - további, a fentiekre épülő funkcióval is rendelkeznek, például riport készítés, sms vagy e-mail kampány indítás, automatizálás.

Hasznos lehet a CRM akár egy egyszemélyes vállalkozás számára is?

Bár egy CRM rendszer annál hasznosabb, minél többen használják egy szervezeten belül, egy személyben Önnek is segíthet azáltal, hogy az ügyfelekről összegyűjtött adatot, valamint a hozzájuk kapcsolódó kapcsolati előzményeket és teendőket egy helyre gyűjti, felváltva ezzel a névjegykártyák, e-mail-ek, határidőnaplók és egyéb feljegyzések rendszertelenségét.

Miért is használnak az okos vállalkozások és szervezetek CRM-et ?

Az ügyfelekről összegyűjtött információ nem több személynél anarchisztikus módon, hanem egy központi helyen, rendszerezetten kerül tárolásra. Bárki bármikor, - természetesen csak és csak is- jogosultságának megfelelően elérheti a munkájához szükséges ügyféladatot, így nem jelent akadályt, ha valaki éppen nem elérhető vagy esetlegesen véglegesen megválik a vállalkozástól, szervezettől.

Az ügyfelekkel történt kapcsolattartás és a folyamatokkal kapcsolatos események naplózásával, illetve a feljegyzések felhasználásával készült riportok és mutatók feltételezések helyett pontos adathoz juttatják a rendszer alkalmazóját.

A rendszer által nyújtott riportok és mutatók alapján összehasonlíthatók a használt csatornák,  folyamatok, valamint kimutathatók a legfontosabb  ügyfelek és leghatékonyabb munkatársak.