Az internetes környezet tág teret biztosít az eladó és a vásárló együttműködésére: az áru vagy a vásárló felkutatása, az eladó és a vásárló közötti kommunikáció, elektronikus fizetés lebonyolítása stb.Napjainkban a termékek egyre nagyobb részét érdemesebb lesz webáruházakban megvásárolni, mivel ezek bizonyos előnyökkel járnak mind az eladók, mind a vevők számára:
időtakarékos termékkeresés, melynek alapja, hogy a nap 24 órájában hozzáférhetők az információk;
nagyobb áruválaszték;
számos soft-áru nem is szerezhető be máshol, csak webáruházakban, ami egyúttal azt is jelenti, hogy internetes fizetés esetén azonnal megkapjuk az árut;
a világ bármely országából beszerezhetjük a kívánt terméket;
a szükséges felszereltség választható (megrendelés szerinti összeállítás); a vevő kiválaszthatja a megfelelő konfigurációt (a felkínált készletből), és megtudhatja, mennyibe fog kerülni;
lehetőség van olyan termékek megrendelésére, amelyeknek még csak most készítik elő a forgalombahozatalát;
lehetőség van több gyártó árainak az összehasonlítására.
lehetőség van a készletek rugalmasabb tervezésére (a vevő megrendelései előre befutnak), valamint a konjunktúraciklus jobb nyomon követésére;
csökkenthetők a helyiségbérlés, a reklám és a rendelésfeladás költségei;
az internetfelhasználók révén bővíthető a kereskedés hatóköre;
önálló képviselet az Interneten;
a közvetítők számának csökkentése.
Az elektronikus kereskedelem nem csupán a vásárlás-eladás műveleteit foglalja magába, hanem biztosítja egy olyan zárt láncolat létrehozását ,amelyben bennfoglaltatnak a termék iránti kereslet felkeltésének elemei, a terjesztés, valamint az értékesítést követő szolgáltatások és a partnerek közötti együttműködés automatizálása.
Az idő megmutatta, hogy a hagyományos boltoknak továbbra is számos előnyük van. A helyzetet ahhoz az óriásifellendüléshez lehet hasonlítani, amely az első vasúthálózat megnyitását követte. Számos társaság tönkre ment azok közül,amelyek úgy vélték, hogy a vasút egykettőre kiszorítja a többi közlekedés eszközt, ami azonban egyáltalán nem azt jelentette, hogy a vasúti szállítás ötlete életképtelen lett volna.A hasonlóság abban áll, hogy kezdetben sok nagyszerű műszaki találmányt idealizálnak és minden baj ellen hatásos csodaszernek kiáltanak ki. Az Internet igen hatékony eszköze a termékpromóciónak,a logisztikai rendszer kiépítésének, a megrendelés-teljesítés folyamatos nyomonkövetésének.Ugyanakkor az az állítás, miszerint egy weblap pótolhatja a boltot, ahol az árut megnézhetjük, megtapinthatjuk, felpróbálhatjuk, egyszerűen nem állja meg a helyét.
Nyilvánvaló azonban, hogy ma már létezik egy igen széles köre az olyan standard termékeknek, melyek nem szorulnak kipróbálásra és amelyeket könnyebb online beszerezni.Például, ha CD-ROM-ot, DVD-ROM-ot, Okos eszközöket, Laptopokat, bútorokat ... , szóval rengeteg árucikket szeretnének vásárolni, általában elég a cikk tartalma szerinti leírést megnézni, amit online rendelnek meg.Az elektronikus áruházakban beszerezhető áruk választéka fokozatosan és gyorsan bővül.
A jelenlegi sajnálatos Pandémia okán az is kiderült (felmérésekből és statisztikákból), hogy azon üzletek, melyek nem reagáltak azzal a helyzetre,hogy nagyon gyorsan a termékeik értékesítését online térbe is kivigyék, azon üzletek vagy elvesztették forgalmuk 80 százalékát, vagy ami még rosszabb, teljesen tönkrementek.